Quart dia d’assajos del festival

Per Josep M. Sebastià

Avui dimecres ha estat novament un nou dia i experiència per a alguns dels representants que aquest any trepitjaràn el Bakú Cristal Hall de la capital d’Azerbaidjan. Ja practicament totes les delegacions van arribant a la capital per poder fer els assajos previs, les rodes de premsa per donar-se a conèixer als mitjans de comunicació i interactuar també amb els seus fans.

Avui ha estat el torn de la segona part de la segona semifinal, o sigui, països com Eslovènia, Croàcia, Suècia, Geòrgia i Turquía ho han fet durant la jornada del matí i posteriorment a la tarda ha tocat el torn a la resta de països: Estònia, Eslovàquia, Noruega, Bosnia & Herzegovina i Lituània. Anem a repassar el què ha donat de si totes les actuacions sobre l’escenari i l’impressió que ens ha donat:

ESLOVÈNIA:

De la representant d’aquest país ex-ioguslau, Eva Boto se n’esperava molt més. Tant en la vessant de l’interpretació com la posada en escena. Està clar que la cançó Verjamen per si mateixa no té una melodïa enganxosa ni cap mena de disntiu que destaqui de la resta. A més, si la cantant opta per oferir una imatge com la d’avui creiem que no serà del més encertat per poder aconseguir el salt a la gran final.

CROÀCIA

L’experiència contrastada devant l’escenari per part de Nina Badric es nota amb l’interpretació del seu tema Nebo. Una balada minimalista, amb bona coreografia amb els ballarins i bones veus dels coristes, aquests últims no destacant precisament pel suport amb Nina. Caldrà cuidar aquest aspecte en el segon assaig previst i poder oferir una cançó que destaqui devant d’altres més competents en aquesta segona semifinal.

SUÈCIA

I arribava el moment més esperat del dia: veure l’actuació de la màxima favorita d’emportar-se el triomf aquest any: Loreen. Una cançó autènticament enèrgica com Euphoria i que ha intepretat, com ser habitual ja pel país nòrdic, igual que al Melodifestivalen. La novetat que hem conegut avui i que farà brillar per sobre de tot l’estadi és l’efecte de la caiguda de neu a les pantalles grans i també la caiguda de neu real a la totalitat de l’escenari i part de la graderia. Els suecs són uns autèntics experts en efectes televisius i es nota que aquest any volen aconseguir el triomf de la manera que sigui.

GEÒRGIA

Si de poques coses destaca aquest tema d’Anri Jokhadze és del potencial de veu de l’artista, i així ho ha demostrat amb el tema que defensarà pel seu país: I’m a Joker. Una peça amb una melodïa fàcil i poc treballada però que creiem que han sapigut apujar el llistó a través de la coreografia de la cançó. Joc de pòdiums amb ballerines elegants i timbal inclòs faràn pujar una mica el nivell de la cançó. Una cosa si que queda clara: O Anri es cuida la seva imatge o la cançó es quedarà amb el que era. Esperem sàpiguen demostrar ser bons veïns a Azerbaidjan.

TURQUIA

L’experiència fins l’any 2010 per part d’aquest país mediterrani feia que cada any el seu nivell fos superior respecte l’anterior. Ara bé, l’any passat després de no aconseguir passar a la final els adeptes per Turquia van canviar. I aquest any amb l’elecció de Can Bonomo amb la cançó Love Me Back ha fet que fos molt coneguda a la zona però un cop vist aquest primer assaig es creu que no aporta l’energia necessària per destacar i passar a la final. Una coreografia de ballarins masculins que no destaquen precisament per la seva bona compenetració i un Bonomo una mica desorietat. Serà que era la primera actuació a Bakú? Donarem un vot de confiança al país i creuarem els dits per veure’l a la final

ESTÒNIA

La jornada d’assajos de tarda començava amb una de les cançons que més bona acollida ha aconseguit dia rere dia després de la seva elecció. L’estonià Ott Lepland ha sorprès a més d’un per no apareixer devant d’un piano de cua i desmostrar ser un bon pianista amb una cançó tant carregada de sentiment com Kuula. Tot i així, una interpretació estàtica (com la cançó s’adapta) i amb una imatge i qualitat vocal impressionant. Bons resultats per aquest país petit que ja té gairebé un peu a la final.

ESLOVÀQUIA

Arribava la cançó amb més energia de les 42 candidatures d’enguany: el tema de rock de Max Jason Mai que guanyarà punts per ser la cançó d’un estil tant diferent respecte els seus contrincants de gala. Bona intepretació i il.luminació pel tema Don’t Close Your Eyes però amb cap punt destacat. Convindria fer-li un advertència al cantant: que no jugui tant amb el micro ja que dóna la sensació que no sap què fer amb elles. Caldrà esperar el segon assaig i si realment els realitzadors s’han adonat de l’únic punt que cal polir per poder tenir una clara plaça a la final.

NORUEGA

Una bona coreografia a l’estil dels bons resultats de Suècia en els últims anys faràn que Tooji disfruti sobre l’escenari. Almenys aquesta és la impressió del cantant alhora de cantar la cançó Stay. Bona conjugació dels ballarins amb la cançó però trobant a faltar un punt estacable tant d’efectes d’il.luminació com de la bona interpretació del cantant. Sabrà apreciar el públic un tema amb punts tant característic del repertori eurovisiu ja conegut?

BOSNIA & HERZEGOVINA

Aposta senzilla però efectiva per part dels bosnians que amb Maya Sar devant del piano farà destacar de la resta de participants. Una balada, Karoke Ti Snam, que intentarà destacar per la seva veu dolça i la seva mirada tendre a la càmera. Una cançó sense gaires pretencions però amb uns resultats tant d’il.luminació com de posada en escena brillants.

LITUÀNIA

I arribava l’últim assaig d’avui dimecres amb la proposta de Danny Montell per a Lituània. De fet aquest país va escollir posició en el sorteig previ d’actuació i va decidir finalment actuar en última posició. Ara bé, si ja ho tenia fàcil per l’ordre d’actuació més fàcil tindrà tenir més opcions a poder passar a la final un distintiu curiós i molt destacat de la seva interpretació devant l’escenari: Els ulls tapats del cantant reafirmant el titol del tema: Love Is Blind. Tot i així també podrem veure el bonic rostre dle jove lituà ja que a la meitat de la cançó podrem veure les seves habilitats fent una coreografia molt moguda i sense gaire càrrega devant les càmeres. Sabrà captar el bon missatge del jove devant les càmeres?

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s