Gran èxit del vídeo “Cover around the world” amb participació catalana

Per Glòria Bricollé

El passat dimarts 8 de maig es va presentar per sorpresa el vídeo d’homenatge a Pastora Soler anomenat “Cover around the world” on diferents cantants de diversos països i procedències canten Quédate conmigo, el tema que la cantant andalusa presentarà a Bakú representant a Espanya a l’actual Festival d’Eurovisio. El vídeo, penjat al youtube, supera ja les 100.000 consultes i està essent comentari de totes les webs nacionals i internacionals dedicades al món del Festival d’Eurovisió.

El compositor del tema, Tony Sanchez Ohlsson, ha estat el promotor de la iniciativa que aplega a Ana de Lois des de Córdoba, Rui Andrade de Portugal, Ylva i Linda de Suècia, Jami Stanley de Canadà, Lianie May de Sudàfrica, Sara Quist del Regne Unit, Christos Nicolaou, Baltanás de Sevilla, Leira de Moldàvia, el saxofonista Andre Schnura  d’Alemanya, Anael de Tenerife, Reidun de Noruega i… una jove promesa catalana: el cantant penedesenc nascut a Barcelona, Eric Oloz.

Des d’eurovisio.cat ens hem posat en contacte amb Eric Oloz per que ens expliqui com ha estat la seva experiència en l’enregistrament del video:

Eurovisio.cat: Qui és Eric Oloz? Ens agradaria saber quina ha estat la teva formació i trajectòria artística fins ara.

Eric Oloz: Tinc 18 anys i el que més m’agrada en aquest món és cantar. Vaig començar a cantar mes o menys als 13 anys i he passat per diferents grups de música. Fa uns dos anys vaig decidir començar la meva carrera en solitari com a cantant i vaig gravar el meu primer senzill anomenat “Otra vez” el gener de 2011. L’estiu d’aquest mateix any vaig participar en el Festival de Candelaria celebrat a Tenerife i vaig obtenir el tercer premi interpretant el meu senzill. Seguidament vaig començar amb la gravació del meu primer disc que en uns mesos veurà la llum.

 E.cat: Quins són els teus gustos musicals, el gènere en el que més còmode et sents i quin creus que és el teu lloc en el món de la música actualment i en un futur proper.

E.O.: En general m’agrada tota la música, però si hagués d’escollir un estil escolliria el pop en general, concretament balades, que es el gènere amb el que em sento més còmode alhora de cantar i amb el que en un escenari expresso més i puc demostrar les meves qualitats vocals molt millor. Penso que el meu lloc en el món de la música va enfocat a aquest estil, un estil molt líric i romàntic, amb cançons que tinguin realment un missatge i que la gent es senti identificada amb elles.

E.cat: Quina és la teva vinculació amb el món eurovisiu? En el teu repertori hi trobarem temes del Festival?  

E.O.: Primer de tot vull dir que jo em considero un gran “eurofan”. Porto seguint el festival des de fa molts anys, però sobretot aquests últims cinc o sis anys l’he seguit més al detall. Als meus concerts sempre que puc interpreto algun tema del certamen i m’encanta fer-ho. L’any 2011 em vaig presentar a la preselecció espanyola al Festival d’Eurovisió. Tot i que no hi va haver molta sort, el meu càsting va ser vist a YouTube per molta gent i això és la part maca que m’emporto d’aquesta experiència. Naturalment, no descarto tornar-me a presentar a alguna preselecció.

E.cat: Quina opinió tens del món eurovisiu a Catalunya? Et veuries en cor de partipar representant-nos en un futur? o pensant en la tornada d’Andorra?

E.O.: Penso que el Festival d’Eurovisió està poc reconegut a Catalunya i és una llàstima. Si que és veritat que hi ha molts eurofans catalans, però crec que encara n’haurien de ser més i hi ha molta gent que desconeix per complet el que és realment aquest festival. Un dels meus somnis des de ben petit és representar a Espanya al Festival d’Eurovisió!!!!! És un somni i una il·lusió que tinc com a cantant i per descomptat com a eurofan, ja que penso que si realment estimes el festival l’experiència encara és més impressionant i utilitzaria les meves millors armes per fer la millor actuació de la meva vida!!! La veritat és que no m’he plantejat gaire la possibilitat d’intentar representar a Andorra al festival en el cas que s’incorporés de nou (que espero que ho faci aviat), però si es donés el cas, no m’importaria gens representar al petit país d’Andorra.

E.cat: Anem al tema que ens ocupa actualment, el Cover around the world. Com ha sigut possible la teva participació en el vídeo? 

E.O.: Fa cosa de dos mesos  que Tony Sánchez-Ohlsson, compositor de “Quédate conmigo” es va posar en contacte amb mi i em va proposar participar en aquesta cover (Vull aprofitar i des d’aquí vull donar-li les gracies per haver-me donat aquesta gran oportunitat i em sento tremendament feliç d’haver-hi pogut participar). Ha sigut un procés molt bonic i el resultat final ha estat un èxit!! Penso que la idea ha estat molt bona i s’ha sabut aprofitar molt bé!! Personalment no conec ni al Tony ni a la Pastora Soler, però si que hi tinc contacte a traves de les xarxes socials i amb els participants del vídeo sobretot amb Anael, Baltanás, pero també amb Sarah Quist (Regne Unit) i Reidun (Noruega).

 E.cat: Què en penses del ressò que està tenint el vídeo al youtube i al món eurovisiu i musical en general? Creus que és una bona plataforma per a la teva carrera?

E.O.: El vídeo està tenint un ressò increïble! En escassos 4 dies el vídeo ja casi arriba a les 100.000 visites, ha aparegut a totes les webs relacionades amb Eurovisió a tot Europa i inclús a aparegut a programes de televisió de TVE, concretament a “Corazón” i “+GENTE”. Totes les coses ajuden i òbviament la meva aparició en aquest vídeo es molt positiva per la meva carrera. Ser vist per milers de persones, aparèixer a televisió, vulguis o no, coses com aquesta ajuda moltíssim als cantants novells a donar-se a conèixer i per mi ha sigut molt important aparèixer en aquest vídeo.

E.cat: Eric, explica’ns els teus plans de futur en el món de la música, on et podrem sentir i veure, quina és la teva agenda i els projectes també a llarg termini.

E.O.: Com ja comentava al principi de la entrevista, em trobo acabant de gravar el meu primer disc i durant tot l’estiu estaré de gira presentant-lo per diferents ciutats de l’àrea de Barcelona. Totes les novetats, noves dates de concerts les podreu trobar a la meva pagina web www.ericoloz.com

Aquí teniu el vídeoclip oficial del seu darrer tema, Al mirarte, composat per Roberto Lucha:

Des de d’eurovisio.cat estarem ben atents a la carrera d’Eric Oloz ja que creiem que és un artista a tenir molt en compte per a les properes edicions del Festiva d’Eurovisió.

Anuncis

Deixa un comentari

