Sergi Albert: “La propera vegada intentaré presentar-me a Eurovisió representant Andorra”

Per Glòria Bricollé

Un dels catalans que participaven a Destino Eurovisión amb més experiència en el món de la música és Sergi Albert, un barceloní llicenciat en Turisme, actor i cantant,  que ha participat en musicals com Mar i Cel o Poe, Boscos endins, Jesucrist Superstar, Spamalot o La Bella i la Bèstia . També ha treballat en nombroses ocasions per a la televisió, en programes com Buscant la Trinca o sèries com El cor de la ciutat o Hospital.

Albert va passar tota la primera criba de càstings i fou seleccionat per participar a la segona gala de TVE, el divendres 4 de febrer, en la tripleta formada per ell, Mònica Guech i Alazán. Sergi Albert va superar la tria del jurat (ja que vàrem eliminar a Alazán) però no fou salvat ni pel jurat final ni pel televot. En aquesta gala el cantant de musicals barceloní va interpretar el clàssic de Johnny Logan Hold me now (Irlanda, 1987) i tal com vàrem comentar a la nostra web, amb molt bona veu i molt bona presència.

Avui us el presentem i parlem una estona amb ell de la seva experiència a Destino Eurovisión, com va ser el seu pas pels càstings, per la gala i què en pensa del resultat.

Eurovisio.cat (E.cat): Com se’t va acudir presentar-te als càstings de Destino Eurovisión?

Sergi Albert (SA): Feia poc havia participat d´un reality a TV3, Buscant La Trinca, de Gestmusic, on cantàvem cançons molt conegudes, i on jo mateix havia fet mes d’una vegada referència al fet de que sinó guanyava, hi hauria d’haver un premi  consolació, tipus, representant d’Andorra a Eurovision. Com aquest any no es podia, perquè no es presentava, no hi havia res a fer, però al veure que la mateixa productora feia el programa amb cançons i cantants per separat, no m’ho vaig pensar i vaig trucar.

E.cat: Segueixes any rere any el certamen europeu? Amb quin representant espanyol dels que hi ha hagut fins ara et quedaries? i algun artista guanyador?

SA: Sóc seguidor sempre que puc… amb el furor d´OT, reconec que em vaig tornar a enganxar, de manera “malaltissa”, i si he de destacar a un artista, em quedo sense cap dubte amb el Sergio Dalma. Però també es cert que aquests últims anys tot el que envolta al món eurovisiu ha canviat molt, la representant d’Alemanya d’aquest últim any m’ha fet adonar de que els gustos europeus estan canviat, i que encara que a mi personalment m’encanten, he de reconèixer que cantants amb grans veus ho tenen difícil, i sinó mireu el cas de l’últim representant Noruec, el Didrik.

E.cat: Sentim molt que no poguéssis passar a la final de la gala. Què ens podries dir de la teva experiència a Destino Eurovisión?

SA: Doncs que va ser una experiència impressionant! El plató, càmeres, el jurat, l’Anne… però sobretot els companys, grans artistes, tots diferents però amb un nexe comú, la musica. I agraeixo les vostres paraules, però no hem d’oblidar que es un concurs, i que per tant, de 24, nomes podia arribar 1, i aquest divendres sabrem qui serà finalment.

E.cat: Et vas sentir còmode amb la cançó que vas cantar?

SA: La cançó me la van donar ells. No l’havia sentit mai, i no la coneixia. Però he de reconèixer que d’entre totes les possibilitats que hi havia i sobretot de maneres de cantar, van encertar amb una que m’anava molt bé, pel tipus i qualitat vocal. Cantar una cançó del Logan ja era un gran premi. Ha estat l’únic cantant que ha guanyat dues vegades el concurs representant al seu pais. Jo em vaig dedicar a treure-li tot el suc, per acabar fent-la pròpia i disfrutar-la molt.

E.cat: Com va anar la convivència amb els cantants i els dies previs dels assaigs? I l’organització de TVE i Gestmusic?

SA: Els cantants eren increïbles, sobretot la Monica Guech, el Sebas i la guapa de la Melissa. Al viure a Barcelona, jo no vaig estar compartint hotel amb ells, però a les hores de dinar i sopar vàrem seure sempre junts en els dos dies de programa, i és llavors quan realment els vaig arribar a conèixer. Pel que respecta a l’organització de TVE i de Gestmusic, he de dir que van ser perfectes en tot, convocatòries, acompanyament… només puc dir que crec que aquest any tot plegat ha estat molt diferent dels altres i convido a la gent a que si presenti el proper any, jo ho intentaré per Andorra!!! je,je,je

E.cat: Creus que la decisió del jurat i els seus comentaris van ser els més encertats?

SA: A mi em van semblar correctes, encara que a mi també m’hagués agradat moure’m més per l’escenari, però recordem que jo no vaig triar la cançó. Pel que fa a decisions de la primera gala, sí que he de dir que no vaig estar d’acord amb l’expulsió de la Maria López o la Paula Marengo,  igual que amb el comentari que van fer a les Alazán en la meva gala. Però això només és un concurs… i en definitiva, nosaltres continuarem lluitant per aconseguir noves oportunitats.

E.cat. Quin és el teu favorit dels tres finalistes que han quedat de la gala? Algun tret a destacar del que t’agradi més?

SA: Melissa, és alta, guapa, parla diferents idiomes i és molt humil, i això és difícil de trobar avui en dia.

E.cat: Et tornaries a presentar a una altre preselecció espanyola?

SA: A l’espanyola, no. Amb una vegada ja n’hi ha prou, ja he viscut l’experiència, i crec que s’ha de donar oportunitat a altra gent. Però com ja t’he dit, ho intentarem, si es dona el cas, per Andorra, país que estimo molt, on estiuejo i practico el meu esport preferit, l´esquí, i on crec que puc encaixar millor.

E.cat. Creus que les plataformes televisives serveixen encara a dia d’avui com a trampolí a la fama?

SA: Avui mateix he llegit la supressió del concurs d´O.T. I ja no se què dir-te… els temps canvien molt, i la tele és una gran empresa que vol veure bons resultats. La fama és efímera, i sinó està acompanyada de talent… no hi ha res a fer.

E.cat. Després d’aquesta experiència què té previst fer Sergi Albert a partir d’ara? Quins són els teus plans immediats? I a llarg termini?

SA: Bé, fa pocs dies vaig participar de la reposició del Flor de Nit en versió concert al Teatre Condal, i tot just ara mateix estic ultimant els càstings per la propera temporada de teatre musical. A llarg termini, només espero poder continuar vivint del que mes m’agrada. La música.

Estem convençuts que Sergi Albert serà present als escenaris de tot el país, interpretant musicals de qualitat. I seria un honor que representés Andorra a Eurovisió quan el petit país dels Pirineus torni a presentar-se.

Vegeu l’actuació de Sergi Albert a la gala 2 de Destino Eurovisión:


One comment

Deixa un comentari

